keskiviikko 20. maaliskuuta 2019

Viikko 5

11/03/2019 - 17/03/3019

Maanantaina kävin hotellilla aamupalalla sen jälkeen 12 aikaan tein check-outin ja jätin laukut hotellin respaan, ja suuntasin ostoskeskukseen. Hotellilta kävelymatkan päässä oli toinen suuri ostoskeskus, ja vietin siellä aikaa siihen asti että oli aika mennä lentokentälle.
Matka lentokentälle piti kestää noin 35 minuutta, ja tällä kertaa päätin etten lähde liian aikaiseen ettei tarvitse odotella lentokentällä. No, matka kestikin melkein tunnin, ja melkein myöhästyin lennolta 😅 No, ei ainakaan tarvinnut odotella lentokentällä. Oli myös ilo juosta lentokentällä 30 kiloa painavan laukun kanssa...

Surabayan lentokenttä

Lento kesti hyvin lyhyen aikaa, olimme jo 25 minuutin jälkeen laskeutumassa, kunnes lentäjä yhtäkkiä ohjaa lentokoneen suoraan ylös päin ja kaartaa vasemmalle. Niimpä sitten laskeuduimme kun lentoa oli mennyt noin tunti.

Saavuin siis Balilla, ja sitten piti etsiä taksi hotellille. Lentokentän taksin rahastavat turisteja, joten yritin indonesiaksi väitellä itselleni alhaisemman hinnan... Taksi oli kyllä silti kallis, verrattuna siihen että hotellini oli aika lähellä lentokenttää. Olin siis Balin keskustassa hotellissa yhden yön.

Tiistaina heräsin aamulla, ja söin aamupalaksi/lounaaksi nuudeleita. 12 aikaan tein check-outin, ja lähdin ystäväni luokse, jossa olin myös yhden yön. Kävimme ystäväni kanssa syömässä, ja sitten alkoi sataa kaatamalla vettä. No, meidän täytyi ajaa takasin ystäväni talolle skootterilla, ilman sadetakkeja...

Keskiviikkona muutin taloon jossa vietän yhden kuukauden, ja etsin sitten halvemman paikan jossa vietän toisen kuukauden. Levitin tietenkin kaikki tavarani heti kun saavuin, ja loppu päivä menikin niiden lajittelemisessa.
Illalla koin suuren järkytyksen. Talon vessassa oli torakka. TORAKKA. En voi sietää mitään ötököitä... Menin kysymään alakerrasta löytyiskö hyttys- tai ötökkämyrkkyä, ja sitä sitten sumutin koko huoneen täyteen ja meinasin tukehtua mutta toivottavasti torakka kuoli 😂

Torstaina menin työpaikalle, skootterilla suunnistin siis google mapsin avulla. Hotelli on noin 20 minuutin ajomatkan päässä. Minun piti aamulla käydä tankkaamassa skootteri, joten meinasin myöhstyä, mutta onneksi tie oli moottoritie ilman nopeusrajoituksia...
Tapasin henkilön joka on vastuussa minusta täällä, ja hän näytti minulle kaikki paikan hotellilla ja esitteli minut joillekkin työntekijöille. Hotelli näytti todella hienolta, en voinut uskoa että sain työharjoittelupaikan täältä.
Hotelli on siis Wyndham Tamansari Jivva Resort Bali. 5-tähden hotelli, joka sijaitsee Balin itä osassa, joka on vähän kauempana Balin keskustasta.
Kävin ostamassa työasun kahden työntekijän kanssa. Työasuna toimii siis perinteinen Balilainen mekko... En näyttänyt asussa ihan samalata kun paikalliset mutta näillä mennään

Perjantaina oli ensimmäinen virallinen työpäivä. Olin kolme tuntia ravintolan puolella aamupalan aikaan. Otin asiakkaiden huoneen numeroja ylös, ja tervehdin hotellin asiakkaita.
Sen jälkeen olin viiteen asti respassa, ja opettelin järjestelmän käyttöä.
Työpäivän jälkeen menin käymään Ubudissa, mutta koska oli jo melkein pimeä, en ollut siellä kauaa.

Lauantaina olin taas ensin ravintolassa, ja sitten respassa. Seurasin kun työkaverit tekivät check-in ja check-out, ja opettelin taas kuinka käyttää respan järjestelmää.

Sunnuntaina oli taas normaali työpäivä, kävin myös katsomassa läpi kaikki huoneet. Respassa vastailin puhelimeen, ja ravintolan puolella otin taas asiakkaiden huoneen numeroja ylös, ja tällä kertaa se onnistui myös kiinaksi.