sunnuntai 24. maaliskuuta 2019

Viikko 6

18/03/2019 - 24/03/2019

Maanantaina olin taas ensin aamupala puolella ja sitten respassa. Sain tänään työvuorolistan, eli olen tämän kuun jokapäivä töissä 7-3, paitsi torstait on vapaata.
Myöhemmin kun pääsin töistä, satoi kaatamalla vettä. Ajoin skoootterilla kotiin, ja ajaessani vettä oli yli nilkkojen. Tuntui, kuin olisi ajanut joessa. Vesi tulvi myös joidenkin ihmisten asuntoihin. Onneksi pääsin loppuen lopuksi kotiin.



Tiistaina oli todella normaali työpäivä, ei mitään erityistä.
Työpäivän jälkeen menin käymään Ubudissa syömässä. Ubudissa on monta vegaanista ravintolaa, siksi tykkään käydä siellä.

Vegaaninen hampurilainen 😋

Keskiviikkona oli taas normaali päivä, aika hiljaista. Mielenkiintoiseen elämääni töiden jälkeen tänään kuului muun muassa pyykinpesu ja siivoaminen.

Torstaina minulla oli vapaapäivä. Heräsin ilman herätystä jo ennen seitsemää...
Lähdin puolenpäivän jälkeen ajamaan ystäväni luo Denpasariin, jonne kestää noin tunnin ajaa. Kävimme keskustassa shoppailemassa ja syömässä. Illalla kun minun olisi pitänyt ajaa kotiin, alkoi hirveä kaatosade ja ukkosmyrsky. Ajattelin sitten että ei välttämättä ole turvallista ajaa kotiin, varsinkin kun matkaa on tunnin verran. Jäin ystäväni luo yöksi, ja laitoin viestiä respan johtajalle, että voisinko tehdä iltavuoron huomenna, niin ei tarvitse lähteä ajamaan 4 jälkeen aamulla.

Kuta beach


Perjantaina olin kovin väsynyt ja lähdin aamulla 9 aikaan ajamaan kotiin. Olin kotona noin 10 aikaan ja nukuin vähän aikaa, kunnes 1 aikaan lähdin töihin. Työvuoro oli 14-22. Olin todella väsynyt, mutta oli mielenkiintoista olla kerrankin iltavuorossa.
Kun olin töissä, noin 3-4 aikaan kävi satamaan kaatamalla vettä. Sen lisäksi, tuuli älyttömän kovaa, joten vesi tulvi respaan sisälle, ja tuuli pudotti yhden kukkaruukun lattialle, ja toisen suuren kukkaruukun minun päälle. Onneksi ei sattunut mitään.

Respa täynnä vettä, ei oikein näy kuvasta kun vesi heijastaa. 
Tämä kukkaruukku tippui päälleni...


Lauantaina minulla oli aamuvuoro ja heräsin viideltä. Olin kovin väsynyt sillä pääsin eilen vasta 11 aikaan illalla kotiin. Oli hankaluuksia hymillä koko päivän.
Aamupalalla 7 jälkeen tuli puolen tunnin sisällä noin 100 kiinalaista, joilta minun piti kysyä huoneen numerot. Oli koettelemus sinäänsä, sillä kiinalaiset ovat välillä vähän röyhkeitä, joten jotkut tiuskaisivat numeron ja kävelivät suoraan sisään, jolloin en välttämättä kuullut huoneen numeroa.

Sunnuntaina oli taas aamuvuoro. Aamupalan jälkeen puoli 11 söin keittiön takana ylijääneitä kroisantteja 😀.
Tänäänkin oli normaali päivä, aika hiljaista.
Menin töiden jälkeen Ubudiin. Niinkuin yleensäkkin, käytän google mapsia, mutta tällä kertaa se neuvoi jonkun ihme reitin ja meinasin eksyä.
Matkaan meni noin 45 minuuttia, ja minulla oli hankaluuksia löytää parkkipaikkaa, sillä Ubudissa on aina hirveä ruuhka.
Kävin ensin paikallisella torilla, jossa on paljon turisteja. Juttelin joillekin myyjille, jotka olivat tyytyväisiä että ulkomaalainen osaa indonesiaa.
Kävelin ympäriinsä ja lopulta menin Bali Buda - nimiseen paikkaan syömään.

Outo viidakko reitti
Ruokaaaaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti