maanantai 8. huhtikuuta 2019

Viikko 8, aurinkoa ja auringon pistoksia

01/04/2019 - 07/04/2019

Maanantaina oli ihan tavallinen päivä töissä. Oli kuitenkin aivan järkyttävän kuuma.

Tiistaina sama, tavallinen päivä ja kuuma ilma. Kaikista hirveintä on kun joutuu seisomaan suoraan auringon paisteessa... Auringon pistoshan siitä seuraa

Keskiviikkona normaali työpäivä, mutta vihdoin oli pilvistä!! Aivan ihanaa kun ei tarvinnut kärsiä auringossa 😅
Kun menin kotiin, pesin pyykkiä, ja sitten lähdin ajamaan Kutaan, eli vähän niinkuin keskustaan. Sinne menee ajaa noin tunti, koska siellä suunnalla on paljon ruuhkaa.
Menin hotelliin yöksi sillä halusin että tuntuisi kuin olisin lomalla, ja halusin viettää aikaa keskustan lähellä. Kävin Carrefour- nimisessä isossa kaupassa shoppailemassa. Sen jälkeen menin takaisin hotellille, katsoin tv:tä ja söin hyvää ruokaa 😎

Loistavat näkymät parvekkeelta 😅

Torstaina heräsin todella hyvin nukkuneena. Menin aamupalalle, ja olin onnellinen että saan vihdoin syödä kunnon aamupalan. Lähdin sen jälkeen kävelemään ympäri Kutaa. Kävin torilla ja sen jälkeen menin ostoskeskukseen. Jossain vaiheessa tylsistyin, ja päätin mennä tapaamaan ystävääni, kun kerran olin jo sillä suunnalla. Kävimme kahvilassa jonka jälkeen lähdin tapaamaan työkavereitani toiseen kahvilaan. Pakko myöntää ettei kerennyt tulla nälkä missään vaiheessa 😂 Kun olimme syöneet lähdimme käymään uudessa kauppakeskusessa joka oli juuri avattu. Parkkeeraamiseen meni noin 30 minuuttia, sillä siellä oli paljon muitakin. Kävelimme ympäriinsä ja noin 10 aikaan lähdimme ajamaan takaisin päin. Olin noin 11 aikaan illalla kotona.

Näkymät ostoskeskuksesta

Pilvinen päivä

Ruokaaa

Ja taas ruokaaaa

Työkaverit

Perjantaina väsytti herätä kello 5. Olin lupautunut lähteä työkavereiden mukaan hindujen rukous juhlaan. Lähdimme siis bussilla 8 aikaan hotellilta, ja matka temppelille kesti noin tunnin.
Temppeli on Agung- nimisen tulivuoren juurella, joka oli tosiaan taas purkautunut edellisenä päivänä... En vieläkään ymmärrä miksi kukaan ei välittänyt siitä.
Kun pääsimme temppelille, kävelimme hirveästi portaita ylös ja oli todella kuuma. Sitten, ihmisiä olikin niin paljon että kaikki olivat yhdessä kasassa ja jouduimme jonottamaan noin kaksi tuntia että pääsimme ylös asti katsomaan seremoniaa.Viimeisissä portaissa ihmiset tönivät joka suuntaan, aikuiset huusivat ja lapset itkivät, en ikinä ollut nähnyt mitään vastaavaa.
Kun pääsimme vihdoin ylös, alkoi sataa vettä. Kaatamalla. Vesi tietenkin tulvi joka paikkaan, ja vettä oli nilkkoihin asti. Ostimme kaikki sadetakit, vaikka olimme jo läpimärkiä.
Kun vihdoin palasimme bussille, nukahdin bussiin ja luulin että menemme takaisin hotellille. Kun heräsin noin tunnin kuluttua, olimmekin menossa toiseen temppeliin!! Koska olin aivan märkä ja oli todella kylmä, en ollut ihan mielissäni toiseen temppeliin menosta. Katsoin kuitenkin netistä, ja tämä temppeli on suosittu turisti kohde joten ajattelin että ehkä se on sen arvoista käydä katsomassa, kun tälläinen tilaisuuskin kerta on.
Emme onneksi olleet kauaa tällä temppelillä, eikä siellä ollut ruuhkaa. Temppeli oli hieno, mutta harmi että satoi vettä, niin oli vähän hankala ottaa kuvia.
Kaikki söivät ennenkuin lähdimme, ja itse nälissäni mietin että mitä voin syödä kun muut syövät kanaa. Sitten huomasin kuitenkin että pienessä katuravintolassa on kuppinuudeleita, ja ne olivat päiväni pelastus. Sitten kylmissäni mutta en onneksi nälissäni menin bussiin ja lähdimme ajamaan takaisin hotellille. Saavuimme noin 7 illalla, ja olin tosi väsynyt, joten kun pääsin kotiin en jaksanut tehdä mitään.

Agung- tulivuori 😯

Maissia myynnissä

Tässä näkyy tyypillinen Balilainen mekko, naiset kantavat lahjoja hindu jumalille.

Seremonia alkaa, kun kaikki ovat saaneet vietyä lahjat eteen.

Temppelillä

Pilvien yläpuolella

Lauantaina heräsin noin 8 aikaan, enkä tehnyt mitään ihmeellistä. Lähdin kello 1 päivällä iltavuoroon.
Iltavuorossa oli hauskaa, koska hotellissa ei ollut kiire, puhuimme työkavereiden kanssa monta tuntia.
Pääsin töistä 10 illalla, ja oli vähän outo ajaa pitkästä aikaa illalla kotiin, jotkut tiet ovat pelottavia sillä niissä ei ole katuvaloja...

Sunnuntaina olin todella väsyneenä aamuvuorossa. Töiden jälkeen päätin kuitenkin lähteä pitkästä aikaa Ubudiin. Menin Starbucksiin, jossa ei onneksi ollut paljon porukkaa, joten kirjoitin tätä postausta, sekä vastailin sähköposteihin ja yms. Syy tähän on että en yleensä jaksa tehdä mitään kotona joten päätin ottaa tietokoneen mukaan jos saisin kerrankin jotekin aikaiseksi. 😅
Starbucksin jälkeen kävin ensin torilla, sitten kirjakaupassa. Lopuksi menin vielä syömään ennenkuin lähdin kotiin.